Quantum Public Relations

God kommunikation kan måles

  • Måling og analyse
    • Kommunikationsmåling
    • Gør jeres kommunikationsstrategi målbar
    • Kom i gang med selv at måle – book et strategisk læringsforløb
    • Workshop i kommunikationsmåling
    • Få hjælp til at sætte de rette KPI’er og mål
    • Måling på sociale medier
    • Pressemåling
    • Få indkøbsvejledning til valg af leverandører
    • AMEC – den internationale brancheforening for kommunikationsmåling
  • PR ydelser
    • Strategisk kommunikation
    • Personlig sparring
    • Pressehåndtering
    • Content produktion – tekst og video
    • Foredrag og undervisning
    • Issues management
    • Kommunikationsstrategi og – planer
    • Projektledelse og kampagnestyring
  • Keynote Speaking
    • Keynote speaker Jesper Andersen
  • Blog
  • Nyhedsbrevet IMPACT
  • Om Quantum
    • Jesper Andersen – strategisk rådgiver og international speaker
    • Kunder
    • Samarbejdspartnere
  • Kontakt

18. oktober 2013 af Jesper Andersen

Åbenhed og kort responstid gav topscore i Aalunds PR-barometer

Hvert år måler Aalund danske erhvervsjournalisters holdning til Danmarks topvirksomheders kommunikationsarbejde, image og topledelse. Da jeg havde været presseansvarlig i NCC i Danmark i ca. 2 år, deltog virksomheden i 2013 for første gang i målingen.

I den tredjedel af undersøgelsen der gælder “Tilfredshed med virksomhedens kommunikationsarbejde” strøg vi direkte ind på en førsteplads blandt 61 virksomheder så som Carlsberg, Home, Nordea, Arla Foods, Grundfos, Lego, Novo Nordisk og Danfoss.

NCC scorede samlet højest inden for 4 af de 14 del-emner, nemlig “Adgang til information om virksomheden”, “Generel åbenhed over for dig som journalist”, “Indhold på website, inkl. presserum” og “Reaktionstid ved henvendelser” – og altså også en samlet top-score på 7,26 point i snit for alle aspekter af kommunikationsafdelingens arbejde.

Læs journalisternes begrundelser

Nedenfor er samlet nogle af de udtalelser, journalisterne anonymt kom med i undersøgelsen om hvorfor, NCC’s pressearbejde fortjente ros.

Adgang til information

Hvis man henvender sig til den centrale kommunikationsafdeling, bliver man koblet op med dem, som har bedst viden om det feltDe har en meget aggressiv kommunikationsstrategi. Det er dedikerede folk, der ringer og hvis man selv ringer, er de ivrige for at hjælpeDe er bare utrolig serviceorienterede og hjælpsomme i alle faser

Prioritering af kommunikation med pressen

De prioriterer meget højt. Vi får henvendelser, når der sker noget og hurtige reaktioner ved [vores]henvendelser

Indsats for at forklare komplekse problemstillinger

De arbejder grundigt med at finde de rette personer. Jeg bliver hjulpet langt hen ad vejen.

Generel åbenhed over for journalister

De har en meget behjælpelig pressechef. Hvis man skal ud i hjørnerne, kan han hjælpe.Jeg synes, at de gør det bedst ift. åbenhed. De finder altid nogen, der kan udtale sig.Jeg kan få en relativt ærlig snak om tingene og har nem adgang til at tale og diskutere med deres direktør relativt hurtigt. Der kan man også tale på flere niveauer, både til citat og baggrund.

Reaktionstid ved henvendelser

Det er pressechefen, der reagerer hurtigtDe er hurtige til at finde de rigtige personer til at udtale sig, hvis ikke kommunikationsfolkene selv har svar.Jeg ringer, og så får jeg fat i personen, og ellers kan jeg sende en mail. Der får jeg et godt uddybet svar eller argumentation, og ellers ved jeg, at nogen er i gang med det. Det er noget ekstra, synes jeg. De kan sige, at de vender tilbage, og så tror jeg på det. Der [er] godt kød på det, jeg får fra [dem].

Hjælpsomhed med at skaffe adgang til rette person

Det er deres servicemindede pressechef [som hjælper os]. De er gode til at tænke sig med ind i vores behov ift. den type medie, vi er.

Viden om og indsigt i virksomheden

Deres servicemindede pressechef er inde i sagerneDer er et vidensniveau hos kommunikationsmedarbejderne, som er forbløffende højt.Vi taler det samme sprog. Det, jeg spørger om [og] interesserer mig for, forstår Jesper, som er den presseansvarlige. Han har altid været god til at forstå, hvad vi beskæftiger os med.

Forståelse for mediernes dagsrytmer

Når jeg er i kontakt med dem, har de en forståelse for, hvornår vi har deadline. Det viser de ved at kontakte os fra morgenstunden.I forhold til min deadline har de forståelse for den. De har en rytme og ved, hvornår for eksempel jeg har brug for at have en historie for at få den med [i avisen].

Du vil måske også finde disse indlæg interessant...

  • Find de danske journalister på TwitterFind de danske journalister på Twitter
  • Hvem fortæller jeres historie?Hvem fortæller jeres historie?
  • PR for Bocuse d’Or DanmarkPR for Bocuse d’Or Danmark
  • Lad være med at newsjacke dødsfald og tragedierLad være med at newsjacke dødsfald og tragedier
  • Ved du, om din historie har nyhedsværdi?Ved du, om din historie har nyhedsværdi?
  • 6 måder at være en virkelig træls journalist på6 måder at være en virkelig træls journalist på

Jesper Andersen er strategisk rådgiver og international keynote speaker med speciale i kommunikationsmåling. Fra London til Riyadh og fra Bergen til Beograd har han hjulpet virksomheder, organisationer og Europa Kommissionen med at måle den reelle effekt af deres kommunikation - om de flytter målgruppens holdninger og handlinger.



Ved du, om din historie har nyhedsværdi?

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Velkommen til Quantums blog. Her finder du indlæg om kommunikationsmåling og nyttige værktøjer, om PR & kommunikation, om sociale medier og journalistik og meget mere. Tag et kig i kategori-oversigten nedenfor. Du kan også klikke på flaget og besøge vores engelske site, som også rummer artikler og nyhedsbrevet IMPACT.

Kategorier

Seneste indlæg på bloggen

  • K-måling bliver til IMPACT
  • Hvad gør vi, når gamle målemetoder ikke virker længere?
  • AMEC lancerer nyt målingsværktøj: M3 – Measurement Maturity Mapper
  • Min sommerferielæsning i år
  • Boganmeldelse: Fokus giver Frihed
  • Kommunikationsmåling af ‘daglig drift’



Nyeste indlæg om kommunikationsmåling

målemetoder

Hvad gør vi, når gamle målemetoder ikke virker længere?

læringsforløb måle kommunikation

Kommunikationsmåling af ‘daglig drift’

22 relevante måleparametre for intern kommunikation

Seneste nyheder fra Quantum

kmåling kmaaling k-måling

K-måling bliver til IMPACT

nytårshilsen

Min nytårshilsen 2017

Book Jesper Andersens foredrag om kommunikationsmåling via YouandX

Arkiv over indlæg

Søg i indhold

  • Kontakt
  • Cookie- og privatlivspolitik
Quantum Public Relations I Rådmandsgade 50A, 1. th, 2200 København N I telefon 61 67 45 85 I cvr 32 34 25 15
Dette site anvender cookies. Læs mere