Quantum Public Relations

God kommunikation kan måles

  • Måling og analyse
    • Kommunikationsmåling
    • Gør jeres kommunikationsstrategi målbar
    • Kom i gang med selv at måle – book et strategisk læringsforløb
    • Workshop i kommunikationsmåling
    • Få hjælp til at sætte de rette KPI’er og mål
    • Måling på sociale medier
    • Pressemåling
    • Få indkøbsvejledning til valg af leverandører
    • AMEC – den internationale brancheforening for kommunikationsmåling
  • PR ydelser
    • Strategisk kommunikation
    • Personlig sparring
    • Pressehåndtering
    • Content produktion – tekst og video
    • Foredrag og undervisning
    • Issues management
    • Kommunikationsstrategi og – planer
    • Projektledelse og kampagnestyring
  • Keynote Speaking
    • Keynote speaker Jesper Andersen
  • Blog
  • Nyhedsbrevet IMPACT
  • Om Quantum
    • Jesper Andersen – strategisk rådgiver og international speaker
    • Kunder
    • Samarbejdspartnere
  • Kontakt

Jesper Andersen

Jesper AndersenStrategisk rådgiver og international speaker

Effekten af god kommunikation kan måles, analyseres og dokumenteres. Dét er grundtanken bag Quantum Public Relations – og det er deraf navnet kommer.

Det er en tankegang, som forpligter, og i nogle kredse er den ligefrem kontroversiel. Måling og effektdokumentation er på mange måder “the elephant in the room” for kommunikationsbranchen. Det bliver opfattet som besværligt, dyrt og til tider ligefrem umuligt. Derfor erstattes reel effektmåling med pseudo-begreber som AVE (estimeret annonceværdi) og jagten bliver i stedet på stakke af presseklip eller ‘likes’ på Facebook.

Derfor er min virksomheds mission statement:

“By creating insights, I provide clients with ways to improve their communication to help them fulfill their purpose and reach business objectives”.

eller på dansk:

“Jeg skaber indsigt, som hjælper mine kunder til at forbedre deres kommunikation, så de kan realisere deres ’purpose’ og opnå deres strategiske forretningsmål”.

Det gør jeg ved at rådgive mine kunder om, hvordan de måler, analyserer og effektdokumenterer kommunikation, så de sikrer, at den altid understøtter forretningen. Og så de både får sat hak ved KPI’erne og skaber ny strategisk indsigt, som danner basis for optimering i fremtiden.

International keynote speaker

I 2016 trådte jeg ud på den internationale scene som taler ved AMEC Summit i London. Siden da har jeg også afholdt workshops om kommunikationsmåling i Bruxelles, og oplæg på Global PR Summit i Istanbul og Riaydh. Senere i 2017 tager jeg til Beograd og dernæst Bergen og faciliterer workshops på internationale konferencer.

Står du og mangler et spændende og fagligt involverende indlæg til din konference, så tag et kig på oversigten over de konferenceoplæg, jeg tilbyder, eller på listen af tidligere steder, jeg har holdt foredrag, undervisning og workshops.

Medlem af AMEC

Quantum Public Relations er Danmarks første medlem af den internationale brancheorganisation AMEC – International Association for the Measurement and Evaluation of Communication, og som sådan støtter jeg også op om deres arbejde for at højne standarden inden for kommunikationsmåling og -analyse.

Foruden rådgivning omkring kommunikationsmåling og -analyse arbejder Quantum Public Relations også inden for en række andre discipliner inden for PR-faget. Tag et kig her på sitet og kontakt mig gerne, hvis du har spørgsmål eller lyst til at høre nærmere.

Om Jesper Andersen

Jeg har arbejdet med Public Relations siden 2001, både som rådgiver og som presseansvarlig i store, danske virksomheder. I disse forskellige stillinger har jeg leveret målbare resultater og hjulpet kunder og arbejdsgivere til at realisere deres kommunikationsmæssige målsætninger.

Karriere

2016 – International keynote speaker i Global Speakers Bureau

2013 –  Selvstændig kommunikations- og presserådgiver, Quantum Public Relations

2011 – 2013  Presseansvarlig, NCC Construction Danmark A/S

2011 – 2012  Ekstern lektor i kommunikation, Danish Institute for Study Abroad

2010  Pressekonsulent, Erhvervs- og Byggestyrelsen

2008 – 2009  Corporate Presseansvarlig, VisitDenmark

2006 – 2008  PR-konsulent, Mannov

2001 – 2006  PR-ansvarlig for Ambition, Teater Katalysator, Teater Totakt m.fl.

2001 – 2005  Selvstændig, Copenhagen Communicator

I øvrigt

  • Kåret af britiske Lissted som nr. 83 på deres opgørelse af Top 100 PR Measurement Influencers
  • Førsteplads i Aalunds PR Barometer 2013 på måleparateret “Kommunikationsafdelingens arbejde”
  • Forfatter eller medforfatter til tre kapitler i Kommunikationshåndbogen fra Forlaget Andersen
  • Tovholder i “Netværk for Strategisk Kommunikation & PR” 2007-2016
  • Medstifter af Social Media Club Copenhagen i 2010

Uddannelse

Cand. mag. i Engelsk & Retorik, Københavns Universitet 2005

Kommunikationsstudier, RUC, 2003

  • facebook
  • linkedin
  • twitter

Telefon: +45 61 67 45 85

Mail: jesper@quantum.dk

  • Kontakt
  • Cookie- og privatlivspolitik
Quantum Public Relations I Rådmandsgade 50A, 1. th, 2200 København N I telefon 61 67 45 85 I cvr 32 34 25 15
Dette site anvender cookies. Læs mere