Volumen af posts på Facebook-pages stiger støt, men samtidig er mængden af interaktioner fra fans hastigt aftagende. Når vi ser bort fra, at vi muligvis er ved at drukne vores fans i ligegyldigt content, konfronteres vi af et andet dilemma: Tidligere har vi i høj grad målt succes på sociale medier i form af Engagement Score – hvordan skal vi måle succes fremadrettet? Estimeret læsetid:
AMEC lancerer nyt målingsværktøj: M3 – Measurement Maturity Mapper
På AMEC Summit 2018 i Barcelona gav brancheforeningen en forsmag på værktøjet Measurement Maturity Mapper, som lanceres til november under Measurement Month.
Min sommerferielæsning i år
Dette års sommerferielæsning byder på en ny model for strategisk PR, en 8-trins model til at blive en bedre rådgiver, en tour-de-force af kommunikationsmåling og en fantastisk ny metode til konflikthåndtering på sociale medier.
Boganmeldelse: Fokus giver Frihed
“Fokus giver Frihed – gode råd om arbejdsmetoder i en verden fuld af forstyrrelser” er en gave til dig, der er blevet afhængig af dopamin-belønninger fra sociale medier eller er en slave af din email og sms 24/7. Denne anmeldelse beskriver, hvordan jeg på to uger efter at have læst bogen fandt nye, bedre arbejdsvaner og en fokuseret selvdisciplin – og deraf følgende effektivitet – jeg før ikke ville have troet var mulig.
Kommunikationsmåling af ‘daglig drift’
Kommunikationen i den daglige drift kan være svær at effektmåle eller værdisætte, fordi den er flydende og rutinepræget. Men det betyder ikke, at den ikke tjener et vigtigt formål.
22 relevante måleparametre for intern kommunikation
Et nyt forskningsprojekt har fundet frem til 22 relevante måleparametre, som nu foreslås udbredt som branchestandarder for måling af intern kommunikation i organisationer.
Sådan overbeviser du din målings-skeptiske chef
Hvis din målingsskeptiske chef ikke er interesseret i at afsætte ressourcer til måling af jeres kommunikation, er der heldigvis en række små tiltag, du kan tage for at overbevise om, at det er en god idé.
Guidelines for at måle tillid
Tillid er udgangspunktet for, at vi som kommunikationsfolk kan influere vores modtagergruppe, hvad enten vi ønsker at inspirere, motivere eller engagere den. I denne guide vises, hvordan du måler tillid.
TRUST – Derfor bliver det et af de vigtigste business-ord i 2018
I en verden domineret af ‘fake news’, skandaler og digital svindel er tillid blevet en mangelvare. At opbygge og bevare TRUST bliver derfor et af de altafgørende konkurrenceparametre i fremtiden – for både virksomheder, organisationer og myndigheder.