Quantum

God kommunikation kan måles

  • Måling & analyse
    • Kommunikationsmåling
    • Workshop i kommunikationsmåling
    • Mentor-ordning for dit team eller ansatte
    • Gør jeres kommunikationsstrategi målbar
    • Kom i gang med selv at måle – book et strategisk læringsforløb
    • Personlig sparring
    • Få indkøbsvejledning til valg af leverandører
    • Få hjælp til at sætte de rette KPI’er og mål
    • Foredrag og undervisning
    • Pressemåling
    • Måling på sociale medier
  • Kursuskalender
  • Keynote Speaking
    • Keynote speaker Jesper Andersen
  • Blog
  • Nyhedsbrevet IMPACT
  • Om Quantum
    • Jesper Andersen – strategisk rådgiver og international speaker
    • Kunder
    • AMEC – den internationale brancheforening for kommunikationsmåling
  • Kontakt

5. januar 2019 af Jesper Andersen

K-måling bliver til IMPACT

Her i december var det to år siden, jeg første gang udgav Nyhedbrevet K-måling. Jeg har været utroligt glad for, at flere hundrede læsere har læst med undervejs og udtrykt deres glæde over de artikler, tip og tricks til kommunikationsmåling, som jeg har delt.

k-måling

Men der er også sket mange andre ting i de to år: Jeg har bl.a. fået flere opgaver i udlandet – både som rådgiver og som keynote speaker – og jeg har stiftet datterselskabet Measurement Days, som senest har afviklet en konference om kommunikationsmåling i København tilbage i september.

Det betød, at jeg pludselig både drev Quantum.dk, Quantumprmeasurement.com, MeasurementDay.dk, MeasurementDays.com, to Facebook-sider, samt nyhedsbrevet K-måling på dansk og et nyhedsbrev fra Measurement Days på engelsk.

Det er for meget.

Jeg har derfor brugt de sidste par måneder på at tænke igennem, hvad jeg gerne vil i fremtiden, og hvad jeg vil satse på. Og det eneste, som giver mening, er at simplificere tingene og få mere synergi i spil.

To nyhedsbreve bliver til ét

Derfor har jeg blandt andet besluttet, at Quantumprmeasurement.com fremover bliver det site, hvor jeg vil udgive de fleste af mine egne artikler og tanker om kommunikationsmåling – på engelsk.

Visse artikler vil blive oversat til dansk til Quantum.dk og content vil i det hele taget cirkulere på alle mine sociale platforme – ikke mindst min personlige Facebook-side og Facebook-siden for Measurement Days.
Men Nyhedsbrevet K-måling og nyhedsbrevet fra Measurement Days smelter sammen og bliver fremover til det engelsksprogede nyhedsbrev IMPACT.

Hvad kan du så læse i IMPACT fremover?

Du kan være helt rolig 🙂

IMPACT kommer til at køre stort set den samme type indhold, som K-måling gjorde: Nyheder, analyser, blog-posts om metoder og metodeovervejelse, nyt om workshops og konferencer, gratis tools og mere.

Men fordi det fremover bliver på engelsk, er målgruppen global, og det åbner også op for, at flere eksperter fx har lyst til at investere tid i at medvirke. Jeg ser derfor frem til at bringe mere stof med perspektiver fra andre eksperter i kommunikationsmåling – ikke mindst mit store netværk i AMEC.

Derfor håber jeg da også meget, at du fortsat vil læse med – og sende spørgsmål og kommentarer, hvis du har dem! Uanset om du før har læst K-måling eller ej, kan du nu tilmelde dig IMPACT lige her og være med, når det nye nyhedsbrev går i luften.

Tak for interessen!

Du vil måske også finde disse indlæg interessant...

  • 22 relevante måleparametre for intern kommunikation22 relevante måleparametre for intern kommunikation
  • 38 måder at succes-måle din event38 måder at succes-måle din event
  • Mål din kommunikation med AMEC’s Interactive Evaluation FrameworkMål din kommunikation med AMEC’s Interactive Evaluation Framework
  • Derfor skal du måle Output, Outtake og OutcomeDerfor skal du måle Output, Outtake og Outcome
  • Sådan skal du måle Output, Outtake og OutcomeSådan skal du måle Output, Outtake og Outcome
  • Kommunikationsmåling af ‘daglig drift’Kommunikationsmåling af ‘daglig drift’

Jesper Andersen er strategisk rådgiver og international keynote speaker med speciale i kommunikationsmåling. Fra London til Riyadh og fra Bergen til Beograd har han hjulpet virksomheder, organisationer og Europa Kommissionen med at måle den reelle effekt af deres kommunikation - om de flytter målgruppens holdninger og handlinger.



Hvad gør vi, når gamle målemetoder ikke virker længere?
Podcast om kommunikationsmåling

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Velkommen til Quantums blog. Her finder du indlæg om kommunikationsmåling og nyttige værktøjer, om PR & kommunikation, om sociale medier og journalistik og meget mere. Tag et kig i kategori-oversigten nedenfor. Du kan også klikke på flaget og besøge vores engelske site, som også rummer artikler og nyhedsbrevet IMPACT.

Kategorier

Seneste indlæg på bloggen

  • Måling bringer kommunikation tættere på ledelsen
  • Shownotes fra MyNewsDesk webinar om kommunikationsmåling
  • MetroXpress introducerer sociale nyhedskriterier
  • Seminar: Sådan sætter du brugbare mål for din kommunikation
  • Call for Speakers: Measurement Day 2020
  • Min sommerferielæsning 2019: “Kan Trold Tæmmes?”



Nyeste indlæg om kommunikationsmåling

MyNewsDesk

Shownotes fra MyNewsDesk webinar om kommunikationsmåling

mål

Seminar: Sådan sætter du brugbare mål for din kommunikation

Call for Speakers

Call for Speakers: Measurement Day 2020

Arkiv over indlæg

Søg i indhold

  • Kontakt
  • Cookie- og privatlivspolitik
Quantum I Usserød Kongevej 24, 2970 Hørsholm I telefon 61 67 45 85 I cvr 32 34 25 15