Quantum tilbyder en bred vifte af rådgivningsydelser inden for kommunikationsmåling for både virksomheder, organisationer og offentlige institutioner.
Vi hjælper dig til at finde ud af, hvordan du når dit kommunikationsmål, som er at påvirke din målgruppes holdninger og handlinger. Og hvordan du bruger den viden til i sidste ende at understøtte jer i at nå jeres forretnings- eller organisationsmål.
Vores tilgang og metoder er funderet i den internationale målingsbranches best practice og afspejler den nyeste viden fra AMEC.
Hvis du ønsker at effektmåle din kommunikation og dokumentere dine resultater, kan vi hjælpe dig.
Kommunikationsmåling i forskellige former
Vi tilbyder en række forskellige ydelser og kan også skræddersy rådgivning til jeres præcise behov. Dette er nogle af de opgaver, vi løser for klienter:
Gør jeres kommunikationsstrategi målbar
At formulere en kommunikationsstrategi er et vigtigt tiltag i enhver organisation – men kan du rent faktisk måle resultaterne af de aktiviteter, du har sat dig for?
Hvis du ikke er vant til at arbejde med kommunikationsmåling, kan det være fristende enten at springe målingen over (hvilket du ikke bør gøre), eller at nøjes med bare at tælle jeres aktiviteter (hvilket ikke vil gavne jer ret meget).
Vi tilbyder at gennemgå jeres kommunikationsstrategi og identificere elementer, der kan udbygges i forhold til måling. Helt specifikt kommer vi med forslag til, hvordan I kan måle jeres fremskridt med at implementere strategien. Derudover vil vi komme med anbefalinger til, hvilke målparametre og KPI’er, der vil være relevante at måle de enkelte aktiviteter og tiltag ud fra.
At gøre din kommunikationsstrategi målbar er en af de bedste måder at sikre, at den rent faktisk bliver ført ud i livet.
Planlægge / eksekvere en proces for at måle jeres kampagne eller kommunikationsindsats
Nogle gange er der bare ikke tid på den korte bane til at træne folk og give dem nye færdigheder i kommunikationsmåling. Når du virkelig bare har brug for at supplere holdet op med den der ekstra ekspertise i måling, kan Quantum hjælpe dig.
Vi kan planlægge og endda styre og eksekvere hele processen, som sikrer, at jeres vigtige kampagne eller kommunikationsindsats bliver målt og evalueret. Vi hjælper jer med at dokumentere resultaterne, reflektere over hvad I har lært og opsamler nye indsigter, som vil hjælpe jer til at gøre det endnu bedre i fremtiden.
Ved at undgå at forsømme måling og evaluering er du i sidste ende tættere på at nå dine kommunikationsmål og dermed i sidste ende forretningsmål.
Træning, oplæg og workshops i kommunikationsmåling
Quantum gennemfører en række forskellige træninger i kommunikationsmåling i form af blandt andet workshops og strategiske læringsforløb. På den måde lærer jeres kommunikationsafdeling selv at bruge værktøjer og metoder til at måle effekten af jeres kommunikation og til at opstille relevante mål. Hvis I gerne vil starte med en smagsprøve, er det også muligt bare at booke os til et oplæg.
Hjælp til at identificere de mest relevante målparametre og KPI’er
Der findes desværre ikke én enkelt måleparameter inden for kommunikationsmåling, som er svaret på alt. For at finde frem til hvilke måleparametre, der er relevante i lige netop dit tilfælde, kræver det at vi ser på, hvad du præcist ønsker at opnå?
Din tilgang til at nå dit mål bygger på viden og forudsætninger, som har formet dit valg af aktiviteter. I sidste ende er det hele denne årsags-kæde, som dikterer, hvad der er relevant at måle.
Vi kan hjælpe dig med at udvælge de bedst egnede og mest relevante metoder, måleparametre og KPI’er, så du kan måle dine output, outtake, outcome og impact.
Indsamle insigter fra jeres data
I mange tilfælde samler I data og måler for at dokumentere udfaldet af jeres aktiviteter. Men det er vigtigt ikke at glemme at samle data ind for at analysere og lede efter indsigter, der rummer nøglen til forbedringer i fremtiden.
Indsigter er guldklumper af ny viden, som ofte gemmer sig i jeres data. I kan være heldige at finde dem, hvis I går analytisk til værks. Handlingsrettede indsigter dukker som regel op, når man leder efter korrelationer i data, men de kan være svære at få øje på ellers.
Vi kan hjælpe jer med at få et overblik over, hvilke typer af data, I har, og hvordan de kan sættes sammen og gås igennem for mulige nye indsigter.
Kunne du tænke dig at høre nærmere? Vi vil altid meget gerne høre fra dig og tager gerne et uforpligtende møde, hvor vi kan fortælle mere. Vær venlig at kontakt os på telefon 61 67 45 85 eller jesper@quantum.dk.