Torsdag den 28. september 2017 er der premiere på Measurement Day – en årlig konferencedag der sætter fokus på, hvordan kommunikation målbart kan understøtte organisationers strategiske mål.
Det er et projekt, jeg har taget initiativ til og arbejdet på de sidste 10 måneder, så jeg er helt utroligt glad for, at det, der bare startede som en idé, undervejs har tiltrukket så mange gode menneskers støtte og opbakning.
Højt ambitionsniveau
Measurement Day stiler efter hvert år at præsentere branchens mest interessante cases, som deltagerne kan lære af. Ambitionsniveauet er at vise konkrete eksempler på, hvordan kommunikation målbart har bidraget til at nå en virksomheds eller organisations strategiske forretningsmål.
Samtidig rummer konferencen altid et internationalt islæt. Det kan for eksempel være en udenlandsk keynote speaker, der kan sætte perspektiv på den nyeste udvikling rundt om i verden inden for kommunikationsmåling.
Formålet med Measurement Day er at aflive myten om, at effekten af kommunikation ikke kan måles, samt at vise vejen til værdiskabende måling.
Gratis adgang og live streaming
Takket være en række gavmilde sponsorer og gode samarbejdspartnere er det muligt for os at afholde Measurement Day med gratis adgang for de 140 deltagere. Samtidig live streames hele konferencen, så deltagere, der ikke fik billet, kan se med på nettet.
Konferencen har i år et ca. 6 timer langt program med lærerige cases, ekspertpanel og en udenlandsk keynote. De forskellige cases er udvalgt, så de giver indsigt i mange forskellige aspekter af brugen af kommunikationsmåling. Du kan for eksempel høre:
- Arla Danmark fortælle om brugen af omdømmemålinger som udgangspunktet for strategisk kommunikation med det formål at sikre ‘license to operate’
- Rådet for Sikker Trafik fortælle om kampagnemålinger, hvor de rent faktisk kan konkludere, om indsatsen virkede
- Alka Forsikring fortælle om brugen af måling og analyse i præ-kommunikation-fasen til at skabe et solidt fundament for kommunikation med effekt
- Coloplast fortælle om, hvordan de målte godt deres nye strategi var blevet kommunikeret ud til medarbejderne via den interne kommunikation
- Dr. Alexander Buhmann fra Norwegian Business School fortælle om effektmåling versus værdimåling og hvordan kommunikation kædes til værdiskabelse for strategien
Measurement Day skabes af frivillige
Det mest fantastiske, efter min mening, er at hele konferencen er skabt af frivillige kræfter, som samles for at få denne event til at ske. Siden jeg gik i gang med at præsentere idéen de første par steder i november sidste år, har jeg oplevet en kolossal opbakning.
Jeg tror, at det skyldes en række ting: For det første fordi vi ikke er kommercielt drevet – på det punkt ligner vi meget mere for eksempel Social Media Week CPH end mange af de etablerede konferencer. For det andet fordi vi har sat en høj standard for indholdet og går i en stor bue uden om at have sælgere på scenen. Og for det tredje fordi vi lægger så mange kræfter i at live streame hele konferencen, så det ikke går hen og bliver en Københavner-event.
Faktisk bliver den midterste tredjedel af programmet – som er på engelsk – streamet ud til hele verden i forbindelse med AMEC Measurement Month.
Deltagerregistrering åbner den 30. august
Der er som sagt 140 gratis billetter til deltagere i salen, når konferencen afholdes i Ørestaden i København torsdag den 28. september. For at give alle en lige chance for at nå at få en af billetterne, åbnes der for deltagerregistrering på Billetto onsdag den 30. august klokken 14.00. Ud af de 140 billetter er 10 lavet som særlige billetter til studerende, men generelt er målgruppen for konferencens program beslutningstagere i kommunikationsbranchen.
Skulle det ikke lykkes for dig at få fingre i en billet i første omgang, kan du med fordel jævnligt besøge nyhedssektionen på Measurement Day-sitet. Her vil vi løbende skrive, hvis der bliver flere billetter ledige – for eksempel hvis der kommer afbestillinger senere.
Og så tilbyder vi som sagt også live streaming af hele konferencen. Her er der ingen deltager-maks. og hvis du opretter dig på streaming-mailinglisten på sitet, får du automatisk tilsendt det link, du skal bruge for at se med på dagen.
Skriv et svar