Nyt forum: Måling og Analyse i Kommunikation & Marketing

kommunikationsmåling

39119943_m

EDIT: I december 2016 ændrede den Facebook-side, jeg henviser til nedenfor, sig en smule. Det kan du læse om her.

Kommunikationsmåling handler ikke kun om at sætte flueben ved KPI’erne i årsplanen. Analyse skaber strategisk indsigt, som hjælper jer til at træffe bedre beslutninger og optimere indsatsen fremadrettet.

Data er viden, og viden er magt. Viden giver dig taleretten som eksperten i lokalet og en plads ved bordet, hvor beslutningerne træffes.

Igennem det sidste halve år har jeg mødtes med en række danske virksomheder og organisationer, som alle har udtrykt en stor interesse for at få mere konkret viden om, hvordan de kunne blive bedre til at måle, analysere og ikke mindstdokumentere den konkrete effekt af deres indsats inden for både kommunikation og marketing.

Derfor har jeg taget initiativ til at samle en række eksperter og stiftet Linkedin-gruppen “Måling og Analyse i Kommunikation & Marketing”, hvor rådgivere, analyseinstitutter, forskere og dataindsamlere fra mange forskellige grene af Danmarks erhvervsliv og undervisningsmiljø nu bliver inviteret til løbende at dele deres viden til inspiration for alle.

Without data, you’re just another person with an opinion (W. Edwards Deming)

Linkedin-gruppen er mit ydmyge forsøg på at skabe et forum for vidensdeling, hvor virksomheder og organisationer kan hente viden og værktøjer, finde metode-inspiration og nye samarbejdspartnere. Jeg håber, at du har lyst til at deltage.

Også daglige nyheder til dig – på Linkedin og Facebook

Igennem mit virke i den internationale brancheorganisation AMEC falder jeg over utrolig meget spændende content om måling & analyse – alt for meget til at jeg kan dele det hele i den nye Linkedin-gruppe. Derfor har jeg også taget initiativ til to ‘pages’, som på henholdsvis Facebook og Linkedin hver dag kører en “news stream” af spændende nyheder, værktøjer, white papers, vejledninger og andet, som relaterer sig til måling og analyse af kommunikation og marketing.

Så hvis du godt kunne tænke dig masser af inspiration i den retning, er du velkommen til at blive fan af Facebook-siden “Måling og Analyse i Kommunikation & Marketing” eller Linkedin company-pagen for min virksomhed Quantum Public Relations.

Jeg håber, at du får rigtig meget glæde af initiativet!

opinions

 

If you enjoyed this post you may also find these posts interesting

Picture of Jesper Andersen

Jesper Andersen

Jesper Andersen is a strategic advisor, speaker, and educator specialising in communication measurement and evaluation, Thought Leadership, communication strategy, and the application of artificial intelligence in professional communication. Through his consultancy, Quantum PR, Jesper empowers communication professionals to elevate their strategic impact by aligning messaging with business goals, demonstrating value through data, and embracing innovation. He has worked with companies, NGOs, and public institutions across Europe, the Middle East, and North America — including the European Commission — helping them shift from output-driven to outcome-focused communication.