Pressemåling er stadig et afgørende redskab for langt de fleste kommunikationsafdelinger til at vurdere, hvordan deres eksterne kommunikation klarer sig. Hvilke målgrupper når de ud til? Hvor godt trænger deres kernebudskaber igennem det journalistiske filter? Hvem sætter dagsordenen på de afgørende områder?
Heldigvis erkender stadig flere kommunikatører, at gamle dages pseudo-målinger som eksempelvis “Estimeret Annonceværdi” reelt ingen værdi har og blot giver et fuldstændig misvisende billede af effekten af deres kommunikation. Det samme gælder i en vis udstrækning også måleparametre som bruttolæsere, der giver en falsk følelse af succes.
I stedet er der behov for, at vi kigger fokuseret på måling af ‘output’ (det, vi producerer, som når ud til målgruppen) koblet sammen med ‘outcome’ (den effekt, det havde på målgruppen). For nyhedsmedierne er stadig en stærk vej til at skabe opmærksomhed og forme holdninger i store modtagergrupper.
Få hjælp til at komme i gang med pressemåling
Quantum Public Relations kan hjælpe jer med at komme i gang med at måle jeres pressearbejde – både på kvalitet og effekt. Med udgangspunkt i mere end 10 års konkret erfaring med pressemålinger guider vi jer til at få sat jeres måling op, så I får indblik i de forhold, som er vigtige for jer og skaber værdi.
Vi hjælper også gerne med at analysere resultaterne og udtrækker vigtige insights, som I kan bruge fremadrettet til at forbedre jeres pressehåndtering. Har I brug for assistance med at vælge en leverandør, som kan stå for den grundlæggende medieovervågning og dataindsamling for jer, kan Quantum Public Relations også bistå med indkøbsvejledning og rådgivning omkring valg af leverandører.
Ring på telefon 61 67 45 85 for en uforpligtende snak om mulighederne i pressemåling og hvad, vi kan gøre for jer.
Illustration: Quantum Public Relations