De fans og kunder, som virkelig betyder noget for vores forretning, finder vi aldrig, hvis vi kun tæller ansigtsløse ‘mentions’ og ‘likes’. Vi er derfor nødt til at identificere, hvem vores selvmotiverende, loyale fans er.
Den 10. september gæstede bestsellerforfatteren Mark W. Schaefer Danmark, hvor han blandt andet skulle tale ved DONA‘s årsmøde. Undervejs understregede Mark vigtigheden af at identificere og pleje dit ‘Alpha-publikum’ – de kunder og fans, som i sandhed fungerer som dine ambassadører og fortalere. Mark pointerede, at også han slås dagligt med at finde en forretningsmodel der kan stå imod den negative effekt af fx content pirateri – i hans tilfælde kopiering af hans bøger. For ham og for mange andre forretningsdrivende er det derfor kritisk at identificere de sande ambassadører, men ofte kommer ‘dashboard analytics’ til kort, fordi de er utilstrækkelige.
Hvis du har lyst til at se hele Mark W. Schaefers keynote, er den tilgængelig på 23’s hjemmeside.
Tak til 23, som står bag cloud video platformen 23 Video, for at gøre ovenstående videoklip tilgængeligt for min brug.
Skriv et svar