Ønsker I at komme i gang med at måle jeres kommunikation? At kunne dokumentere dens reelle effekt i forhold til jeres forretnings- eller organisationsmål? At kunne analysere jer frem til insights, som hjælper jer til at forbedre jeres indsats fremover?
Er I i tvivl om, hvor I skal starte, eller hvilke værktøjer og metoder I kan anvende? Har I brug for den grundlæggende viden og inspiration til at komme i gang?
Så lad os hjælpe jer!
Kom på workshop i kommunikationsmåling
Quantum Public Relations har i årevis tilbudt foredrag og undervisning inden for en lang række kommunikationsfelter så som krisekommunikation, PR-kampagner og sociale medier. Nu tilbyder vi også workshops som en udvidelse af vores populære oplæg om kommunikationsmåling.
En workshop er struktureret omkring to elementer: Et oplæg der introducerer jer til måling samt en arbejdsdel, hvor I arbejder med en eller flere opgaver og prøver værktøjer og metoder af i praksis.
På workshoppen fokuserer vi blandt andet på:
- Hvorfor det kan være vildledende blot at “tælle” kommunikationen som et udtryk for dens effekt eller værdi?
- Hvad er Output, Outtake og Outcome?
- Hvorfor det er afgørende, at I både ser på det overordnede, strategiske samt på det mere lavpraktiske, operationelle niveau, når I arbejder med at definere jeres mål?
- Hvad er en intervention logic, og hvad betyder antagelser for planlægningen af jeres kommunikation og dens virkning på målgruppen?
- Hvordan I opstiller mål, som er S.M.A.R.T.’e?
- Hvordan får I kommunikationen til at understøtte de overordnede forretnings- eller organisationsmål?
- Hvad er vanity metrics – og hvorfor er de skidt?
- Hvordan I kan bruge værktøjer som AMEC’s Integrated Evaluation Framework til at planlægge og afrapportere målingen af jeres kommunikationsindsat?
- Hvad er de første skridt, når I selv vil starte med at måle kommunikation?
Er du interesseret i at høre nærmere, så ring på telefon 61 67 45 85 for en uforpligtende samtale om, hvordan I kan lære at måle jeres kommunikation.