Jeg havde den store fornøjelse at blive inviteret i studiet hos podcasten Measurement Mashup til en snak om ‘best in class’ kommunikationsmåling.
Måling bringer kommunikation tættere på ledelsen
For 3. gang er Retriever hovedsponsor af Measurement Day. Vi snakker med direktør Alan Malligsen om at bruge måling som en døråbner til ledelsen.
Shownotes fra MyNewsDesk webinar om kommunikationsmåling
Links til værktøjer, modeller og guider til kommunikationsmåling fra webinar i juni 2020 hos MyNewsDesk med Scandic Hotels og Quantum PR Measurement.
MetroXpress introducerer sociale nyhedskriterier
Metroxpress har indført fem nye såkaldte “sociale nyhedskriterier”, som fremover vil være en del af deres journalistiske udvælgelse af, hvilke historier avisen dækker. Men er der virkelig tale om en nyskabelse? Forklaringen på de nye sociale nyhedskriterier er, ifølge Metroxpress’ egen pressemeddelelse, at historier udvalgt efter de traditionelle nyhedskriterier (Aktualitet, Væsentlighed, Identifikation, Sensation, Konflikt) ikke automatisk klarer sig godt på sociale medier (læs: bliver kommenteret, liket og delt).
Seminar: Sådan sætter du brugbare mål for din kommunikation
Gode mål giver retning og fokus, mens dårlige mål skaber frustration og forvirring. Lær at kende forskel og bliv skarp til selv at formulere gode mål for din kommunikation, når jeg inviterer til morgen-seminar i slutningen af marts.
Call for Speakers: Measurement Day 2020
Min sommerferielæsning 2019: “Kan Trold Tæmmes?”
Børsen Podcast: Hvordan måler man Native Advertising?
Jeg deltager i episode 6 af Dagbladet Børsens podcast om Native Advertising. Her snakkede vi om effektmåling og dokumentation af kampagne-resultater.